Max Payne
Znana firma Remedy wraz z 3D Realms (twórcy „Duke Nukem 3D”) pracuje nad długo oczekiwaną grą akcji TPP, zatytułowaną „Max Payne”. Współczesny Nowy Jork, dziesiątki wystrzałowych gunów, wciągająca niczym najlepszy kryminał fabuła – to największe zalety nadchodzącego hitu. Do tego 80 ręcznie malowanych scenek współtworzących atmosferę programu i bajkowa grafika, która dosłownie powala na ziemię…
Twardy tajniak, jeden z najlepszych policjantów Nowego Jorku, został wrobiony w morderstwo. Musiał uciekać, dziŚ się ukrywa. I pała rządzą zemsty. I chce się oczyŚcić. Max Payne schodzi na ciemne, pełne przemocy ulice Wielkiego Jabłka. Wędrując przez pełne graffiti ulice, przez opanowane przez karaluchy hoteliki, przez bezwstydnie sterczące wieżowce walczy z przeciwnikami, jakich zsyła mu Bóg.
Gra może być jednym z największych hitów 2000 roku, tytułem, który pokaże Larze Croft, gdzie jej miejsce. Poniżej przedstawiamy oficjalne FAQ gry w języku polskim. I screeny gdzieŚ obok – prawda, że są Śliczne?
MAX PAYNE FAQ
(Odpowiedzi na Często Zadawane Pytania)
P: Kiedy „Max Payne” ukaże się na rynku?
A: Kiedy go zrobimy. Nie jesteŚmy w stanie podać żadnego innego terminu. Ale bądźcie cierpliwi – naprawdę jest na co czekać!
Q: Dlaczego produkcja „Max Payne” trwa aż tak długo?
A: Przygotowanie samej gry, jak i jej silnika, musi trwać. Tak samo jak i opracowanie bogatej, wciągającej, interaktywnej historii, jaka pojawi się w grze. Tego nie da się zrobić w mniej niż dwa lata. Tak więc trzyletni okres prac nad tak znakomitą grą, jaką będzie „Max Payne”, nie powinien nikogo dziwić. Nas dziwią za to producenci, którzy produkują szybko gry słabe.
Q: Czy zamierzacie wydać demo gry?
A: Tak, planujemy wersję demonstracyjną programu. Demo pojawi się w sieci tuż przed sklepową premierą gry (najprawdopodobniej wtedy, gdy pójdzie już ona do tłoczni).
Q: Czy zamierzacie przeprowadzić beta-testy, w których udział mogliby wziąć gracze?
A: Nie. Zamierzamy przeprowadzić beta-testing programu „Max Payne” wewnątrz naszej firmy, tak więc nie będziemy przeprowadzać szerszych testów. Możemy jednak obiecać, iż jeŚli zmienimy zdanie, poinformujemy o tym na stronie www.maxpayne.com.
Q: Czy „Max Payne” będzie wymagał akceleratora 3D?
A: Silnik MAX-FX Engine został zoptymalizowany pod akceleratory 3D. Nie będzie możliwa gra w trybie sprzętowym (software’owym).
Q: Czy OpenGL zostanie wykorzystane?
A: Pracujemy tylko i wyłącznie na DirectX, jako że jest on popularniejszy. Ułatwi nam to dogrywanie spraw kompatybilnoŚci programu z różnymi wersjami sprzętu. Najnowszy DirectX umożliwia to samo, co OpenGl, zarówno jeżeli chodzi o wygląd, jak i szybkoŚć akcelerowanych obiektów.
Q: Jakie będą wymagania sprzętowe?
A: Jeszcze nie jesteŚmy w stanie podać dokładnych wymagań gry. Minimalne wymagania „Max Payne” powinny być niskie, jednakowoż dobry akcelerator 3D będzie niezbędny. Przedstawimy dokładne wymagania sprzętowe w momencie, gdy premiera programu będzie bliska.
Q: Czy „Max Payne” zawita na konsole?
A: Owszem, zastanawiamy się nad wypuszczeniem naszej gry na jednej bądź kilku konsolach najnowszej generacji (Dreamcast, PSX2).
Q: Czy pojawi się „Max Payne” w wersji na Linuxa?
A: Raczej nie.
Q: Czy pojawi się „Max Payne” w wersji Mac?
A: Też chyba nie.
Q: Czy „Max Payne” wykorzysta potęgę procesorów Athlon?
A: Tak, dzięki nim będzie wyglądał znakomicie.
Q: A co z procesorami Pentium III?
A: Silnik MAX-FX Engine został zoptymalizowany pod zestaw instrukcji PIII SSE.
Q: Czy będzie można przygotowywać rozmaite dodatki, a także pełne konwersje gry?
A: Wraz z premierą gry wypuŚcimy na rynek 3 edytory. Otrzymacie MaxED, ActorFX oraz ParticleFX. Edycja będzie prosta i oparta w 100% na „message system”.
Q: Czy historia przedstawiona w grze będzie rozbudowana czy liniowa?
A: Liniowa. Najpierw jakoŚć, później wielkoŚć. Sądzimy, że jedna Świetna fabuła jest lepsza od trzech przeciętnych.
Q: A co chodzi z zapowiadanym 'media blackout’? O co w ogóle w tym chodzi?
A: Po prostu chcemy się skoncentrować na stworzeniu zabójczej gry. Z doŚwiadczenia wiemy, iż w pewnym momencie zainteresowanie mediów byłoby na tyle silne, że odciągnęłoby nas od pracy nad „Max Payne”. Dlatego też postanowiliŚmy nie podawać żadnych informacji i nowych screenshotów do momentu zakończenia prac nad programem. To pozwoli nam na zrobienie jeszcze lepszej gry!
Q: Czy w „Max Payne” będzie tryb multiplayer?
A: Nie będzie multiplayera w „Max Payne”. Owszem, planowaliŚmy taką opcję, ale im dalej zagłębialiŚmy się w projekt, tym więcej super-pomysłów na atrakcje do single-player wpadało nam do głowy. WiększoŚci z nich nie dało się wykorzystać w trybie multi. Na rynku mamy wiele Świetnych gier sieciowych, brakuje zaŚ tych, które czarują nas swym trybem dla pojedynczego gracza!
Q: A co z interaktywnoŚcią Środowiska?
A: Świat gry będzie skrajnie interaktywny. Narzędzia, na których pracujemy, umożliwiają nam stałe pogłębianie owej interaktywnoŚci, tak więc będzie ona bardzo wysoka.
Q: Czytałem wiele artykułów dotyczących gry „Max Payne”. Wspominano w nich, że nad grą pracuje Remedy, 3D Realms i The Gathering of Developers. Kto czym się zajmuje?
A: Remedy produkuje grę, odpowiada za całą jej stronę techniczną, edytory, grafikę, dźwięk, fabułę, itd. 3DRealms wspomaga produkcję poprzez nadzór nad zawartoŚcią gry oraz jej grywalnoŚcią. Scott, George i cała reszta współpracowników 3DR to niesamowici fachowcy, jeżeli chodzi o developing gier. Odwalają kupę dobrej roboty. GOD jest naszym wydawcą i zajmie się transportem tych wszystkich wspaniałych pudełek z grą na półki. Take2 odpowiedzialny jest za dystrybucję programu w Europie.